Do knižnice // Oskare, plav!

Friday, October 20, 2017

Dnes vám chcem predstaviť jednu knižnú chuťovku. Ak ste fajnšmekri detských knižiek ako som ja, tak ju proste chcete mať vo svojej knižnici. Kvoli svojmu dizajnu, ilustráciam, spracovaniu, nápadu, farebnosti.


Oskare, plav! - Martina Kurková Nožičková. 
Mám rada detské knižky, ktoré vytŕčajú z radu a sú niečím výnimočné. Nasledovná knižka z vydavateľstva POP-PAP taká jednoznačne je! Príbehom je jednoduchá. Je o malom tvrdohlavom tučniakovi Oskarovi, ktorý sa odmieta naučiť plávať. Nakoniec je ku tomu ale nepriamo donútený a zvládne to úplne sám a bez pomoci. Za pozornosť pri tejto knižke však stojí spracovanie a nápaditosť. 


Knižka je v českom jazyku ale ako som už písala dávnejšie, tak som to prestala riešiť a snažím sa nenásilnou formou viesť Ninku aj k češtine. V tejto knižke mi ale text pre ňu, ako pre trojročnú, nestačil a príbeh jej prerozprávavam svojimi slovami a dlhšími textami ako sú v knižke. Počas čítania, u nás padajú klasické otázky: "Kde je mama?" "Prečo je Oskar sám?"... ;)


 Ja u knižky veľmi oceňujem jej farebné prevedenie a jej detaily, akým je napríklad aj materiál obálky. Páči sa mi, že v knižke sú využité rôzne priestorové prvky a pop-up sa nezakladá iba na otváraní okienok. Autori sa s knižkou naozaj vyhrali.

Ak si chcete pozrieť krátke videjko o knižke, tak ho nájdete TU - priamo na stránke vydavateľstva POP - PAP. Tam si knižku viete aj zakúpiť. V bežných kníkupectvách ju na Slovensku budete hľadať márne.

Budem rada, ak sa mi ozvete, či máte aj vy rady takéto chuťovky :),
Pekný večer,
Nina










Súčasťou balenia je aj Myriorama. Nebojte, ani ja som predtým toto slovo nepoznala ;). Je to 18 kartičiek, z ktorých si môžete ľubovoľne vyskladávať podmorskú krajinku a rozprávať si o obrázku príbeh. Také nekonečné "puzzle".



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Like us on Facebook 2

Subscribe